poniedziałek, 9 kwietnia 2018

„Bad Boy's Girl” – Blair Holden

„Nienawidziłam cię. Teraz cię kocham.”

Tessie ma problem: jej przyjaciółka zaczyna spotykać się z Jasonem, wielką miłością Tessie. Dziewczyna ma prosty plan na przetrwanie ostatniego roku w liceum: nie wychylać się. Jednak pewnego dnia w mieście zjawia się Cole Stone, który kiedyś uprzykrzał jej życie, i życie Tessie wywraca się do góry nogami. 

O tekstach publikowanych na Wattpadzie mówi się dużo i niestety najczęściej nie są to pozytywne opinie. Sama zaczęłam czytać kilka historii i niestety nie udało mi się dotrwać do końca. Poziom zdecydowanie nie zachwycał. Dlatego, choć intrygowała mnie opowieść o Tessie i Cole’u zachowałam odpowiedni dystans, a przynajmniej zamierzałam, bo w praniu wyszło coś innego. 

Bardzo szybko wkręciłam się w powieść Blair Holden. Przede wszystkim podobał mi się styl autorki. Uwielbiam sarkastyczne postaci, a taka właśnie jest Tessie. Dziewczyna niejednokrotnie rzuca świetne dygresje. Chociaż opis sugeruje, że główna bohaterka izoluje się społecznie, to prawda jest jednak trochę inna. Tessie nie jest odludkiem, ma swoich przyjaciół, a samotność jest jej wyborem. Zasadniczo naprawdę nie sposób jej się dziwić. Dziewczyna nie miała łatwo. 

Bardzo łatwo polubić bohaterów. Cole, och Cole <3 Sama bym takiego chętnie przygarnęła. Oprócz tego mamy dość „fiutowatego” Jay’a (zrozumiecie o co mi chodzi, gdy przeczytacie książkę), wredną paskudę Nicole i bardzo fajne przyjaciółki Tessie. Mamy również ciekawe postaci drugoplanowe – babcia Cole’a wymiata! 

Dlaczego ta książka mi się podoba, choć to romans? Przede wszystkim dlatego, że nie jest to przesłodzona historyjka. Oprócz typowych nastoletnich problemów mamy tu również prawdziwe, poważne tragedie, które dotknęły bohaterów. Blair Holden dobrze poradziła sobie z przedstawieniem emocji bohaterów. Nie ma tu wrażenia sztuczności ani przejaskrawiania. 

Sama historia również jest ciekawa. Tak jak już pisałam, nie mamy tu do czynienia tylko z wątkiem romantycznym. Skomplikowane historie rodzinne, tajemnice, intrygi. Zdobywanie zaufania i budowanie relacji między Tessie a Colem również zostało ciekawie przedstawione. 

Uwagę zwracają również tytuły rozdziałów np. „Na twoje skarlałe jaja, zaklinam cię, puszczaj!”, „Nie jestem owocem miłości Edwarda Cullena i Dzwoneczka.”, „Jak po maśle. Orzechowym. Z kawałkami orzeszków.” Musicie przyznać, że są specyficzne, ale zdecydowanie zwracają uwagę. 

Kolejna bardzo ciekawa żółta okładka od Jaguara. (Co wy ze mną robicie?! Ja i żółty kolor? Coś jest nie tak! Jednakże nadal bardzo mi się podoba.) 

Bad Boy’s Girl to słodko – gorzka opowieść miłości, o pokonywaniu własnych słabości, o szukaniu własnego ja, zmaganiu się z problemami. Pewnie, nie jest to idealna książka, pewnie bardzo wiele osób uzna, że nie jest nawet dobra, ale mi się naprawdę spodobała. Przeczytałam ją w przeciągu jednego dnia, choć to całkiem niezła cegiełka. Lekki styl, ciekawa historia i świetni bohaterowie. Dialogi są dobrze skonstruowane i nie ma w nich sztuczności. Chociaż wydaje się, że to zwykłe czytadło o nastolatkach, Blair Holden poruszyła kilka ważnych społecznie tematów. Zaburzenia odżywiania, alkoholizm, prześladowanie. 

Z niecierpliwością czekam na kolejną część tej historii, gdyż jestem niesamowicie ciekawa jak potoczą się losy bohaterów.

Premiera drugiego tomu już 18 kwietnia!

Za książkę bardzo dziękuję Wydawnictwu Jaguar <3


2 komentarze :

  1. Kurczę! Ja nie sięgnęłam po tę książkę w obawie, że będzie bardzo schematycznym New Adult. Jednak wątki, które są przedstawione wydają mi się typowe i powtarzalne. Może kiedyś się przełamię, ale póki co mam inne książki do lektury :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię młodzieżówki i dlatego sięgnęłam po tę książkę. Na początku troszkę mnie irytowała, ale z kolejnymi stronami polubiłam bohaterów i całą historię. Może nie była najlepsza, ale podobała mi się. :D czekam na kolejne tomy, bo takie zakończenie... że ugh.
    pozdrawiam, polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.