środa, 13 lipca 2016

Najtańsze księgarnie w sieci - zestawienie :D

Hej Wam :D Dzisiaj przybywam z postem dotyczącym najtańszych księgarń i dyskontów w internecie. Wzięłam pod lupę 18 takich miejsc w sieci.  Pod uwagę wzięłam dziesięć tytułów książek. Zestawienie, które zobaczycie poniżej podzieliłam na trzy części: Top 5 z najnowszymi książkami, Top 5 z książkami starszymi i ogólna Top 10. Jak sami się przekonacie wyniki mojego researchu okazały się dość ciekawe. Tak więc, zaczynajmy :D 

Księgarnie/dyskonty, które wzięłam pod uwagę:

  1. nieprzeczytane.pl
  2. aros.pl
  3. bonito.pl
  4. czytam.pl
  5. profit24.pl
  6. taniaksiazka.pl
  7. wersalik.pl
  8. platon24.pl
  9. ravelo.pl
  10. inbook.pl
  11. dobre-ksiazki.com.pl
  12. legolas.pl
  13. bookmaster.com.pl
  14. matras.pl
  15. swiatksiazki.pl
  16. merlin.pl
  17. gandalf.com.pl
  18. empik.com


Top 10 najtańszych księgarń i dyskontów w Internecie:
1 miejsce (czas na oklaski):


2 miejsce:


3 miejsce - wciąż na pudle zdobyło:



4 miejsce:


5 miejsce:

6 miejsce przypadło: 



7 miejsce:



8 miejsce dla:


9 miejsce:


czołową 10 zamykają:


Poniżej znajduje się całe zestawienie:



Książki jakie wybrałam do zestawienia:
  • książki niedawno wydane/wznowione

  • książki starsze



Jak wyglądała TOP 5 księgarń w nowościach?? Cóż, spójrzcie:
  1. nieprzeczytane.pl
  2. aros.pl
  3. czytam.pl
  4. swiatksiazki.pl
  5. profit24.pl
Zaskoczeni?? 

Poniżej dla Was całe zestawienie w tej kategorii:


Teraz przyszedł czas na TOP 5 w książkach starszych:
  1. nieprzeczytane.pl
  2. inbook.pl
  3. legolas.pl
  4. aros.pl
  5. czytam.pl

Teraz jeszcze słów kilka o dostawie. Specjalnie dla Was zrobiłam (mam nadzieję) czytelną tabelkę:


Chyba łatwo wywnioskować, kto został naszym niekwestionowanym zwycięzcą w dzisiejszym zestawieniu. W zestawieniu swoją pozycję bardzo podbiły księgarnia inbook.pl oraz legols.pl przez bardzo niską cenę Harry'ego Pottera i Insygniów Śmierci (jest to moja ulubiona część przygód o młodym czarodzieju, dlatego trafiła do zestawienia). Czy to jest ich stała cena? Niestety nie wiem :( Ceny są jak kobiety - bardzo zmienne :D 

Na koniec mam dla Was radę - nie kupujcie w sklepach i księgarniach stacjonarnych, chyba, że traficie na wyjątkowe promocje. Dodatkowo, przed każdym zakupem warto przejrzeć obecne oferty. Nigdy nie wiadomo jakie ceny w danej chwili, a jak widzicie, można sporo zaoszczędzić :D 

PS nie współpracuję z żadnym wymienionym wydawnictwem/dyskontem. 

44 komentarze :

  1. Bardzo fajny pomysł z takim postem myślę, że może on pomóc bardzo wielu osobom. Ja sama ostatnio cały czas zamawiam w arosie, ale następnym razem napewno zerknę również na przeczytane.
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe zestawienie, choć muszę przyznać, że pierwsze miejsce dla Nieprzeczytane nie jest dla mnie zaskoczeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja najczęściej zamawiam na Arosie. Książki są zawsze dostarczane w ciągu dwóch dni, co mi bardzo odpowiada.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatne zestawienie. Dodaję do zakładek i będę korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie świat książki jednak wypada najlepiej, bo mam darmową dostawę do punktu odbioru, no i u nich praktycznie promocje zmieniają się z dnia na dzień i skaczą między 30%-40%. Internetowe księgarnie/dyskonty jednak po doliczeniu dostawy już tak fajnie nie wypadają, no chyba, że robi się większe zakupy. :) Ostatnio jeszcze polubiłam Znak.com.pl, który również codziennie wrzuca inną promocję, a jedna lepsza od drugiej. :D Szkoda tylko, że rzadko dają fantastykę.
    Pozdrawiam,
    GeekBooks

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, cenny są bardzo zmienne :D Promocje rzeczywiście są czasem znacznie korzystniejsze i warto na nie polować :D

      Usuń
  6. A no i dodam, że ,,Królowa Cieni" na świecie książki jest już za nie całe 29zł. ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Że też chciało Ci się robić takie zestawienie :D Najtaniej jest na nieprzeczytane.pl (chodzi mi o nowości, oczywiście), choć matras ma czasem takie promocje, że wybierając odbiór w salonie wychodzimy na tym jeszcze lepiej niż przy zakupach w nieprzeczytane.pl ;) Sama najczęściej kupuję podczas Nocy Zakupów w Matrasie, na znak.com.pl (chociaż mają dosyć ograniczony asortyment), ostatnio poznaję bliżej aros i właśnie nieprzeczytane.

    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny post :) Odkąd ok. rok temu odkryłam Nieprzeczytane.pl - kupuję tylko tam, ewentualnie odkupuję używane. Masz rację - zakupy w księgarniach stacjonarnych są niemal całkiem nieopłacalne.
    Bardzo podoba mi się Twój blog, postaram się zaglądać częściej :)
    Pozdrawiam!
    http://papierowenatchnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zawsze kupuję na nieprzeczytane.pl :)
    http://reading-mylove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny i pomocny post. :D
    Ja zawsze kupuję na arosie, ceny ma niewiele wyższe niż nieprzeczytane.pl (a także niższe, to zależy), natomiast ma o wiele tańszą przesyłkę do domu za pobraniem - bo nie każdy ma możliwość kiosku, a czasem nawet odebrania w placówce. :D

    Pozdrawiam gorąco!
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny wpis. własnie ostatnio szukałam jakies fajnej ksiegarni online , bo chce kilka ksiazek zaleglych kupic. juz sprawdzam twoj numer 1 :D, bo nie znam tej strony.

    http://pa2ul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatny post, ja regularnie zamawiam z nieprzeczytane.pl ☺

    OdpowiedzUsuń
  13. Też u siebie robiłam podobne zestawienie :D Bardzo przydatne i zgadzam się w 100% :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja od bardzo dawna tylko nieprzeczytane.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę fajne zestawienie.
    Nie mam stałej księgarni z której korzystam... Najczęściej gdy kupuję książki, szukam najlepszej oferty na dany moment, promocji itd.
    Jednakże takie zestawienie na pewno będzie przydatne 😊
    Pozdrawiam!
    Zaczytana Iadala

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny post, dziękuję za niego - nie znałam wielu z tych księgarni, jako że zwykle preferuję Allegro. Chyba pora to zmienić. :D

    http://nieuleczalna-bibliofilka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Aż podziwiam, że chciało Ci się to wszystko robić :D Ja najczęściej kupuję w bonito, bo mieszkam dosłownie 10 minut piechotą od pukntu odbioru, gdzie przesyłka jest za darmo. Mimo, że ten sklep ceny ma przeciętne w porównaniu np z Nieprzeczytane.pl, ale właśnie ta różnica cenowa, która wynosi ok 4, może nawet więcej zł sprawia, że najbardziej opłacalne jest właśnie bonito :D
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. Sama od czasu do czasu korzystam w nieprzeczytane ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ooo... Nigdy nie kupowałam książek ze strony inbooka ani legolasa, ale widzę, że muszę się przyjrzeć tym księgarniom (tym bardziej, że brakuje mi siódmej części Pottera, a w tym roku planuję w końcu przeczytać całość od początku do końca - nie zdecydowałam tylko, czy po polsku, czy angielsku :D). Dziękuję za to zestawienie. Bardzo przydatne :)

    Za to regularnie korzystam z nieprzeczytane.pl i polecam regularnie sprawdzać ceny, bo bardzo często się zmieniają.

    OdpowiedzUsuń
  20. Również rema jest tania

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja od jakiegoś czasu zamawiam tylko na nieprzeczytane.pl, dadada.pl i bookdepository.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dadada.pl chyba się przede mną ukryło, a pewnie mogłoby namieszać w zestawieniu :)

      Usuń
  22. Tak! Zdecydowanie nieprzeczytane.pl Jakiś czas temu wyprzedził w moim rankingu arosa, któremu dłuugo byłam wierna.

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę trochę pokłócić i nie zgodzić z listą - a konkretnie z arosem i bonito. W tej chwili na arosie jest okresowa promocja - -35%, pojawiająca się co jakiś czas. Podobnie dzieje się z bonito i zazwyczaj jak na arosie się skończy, to zaczyna się na bonito (btw. to ta sama firma) i promocje są bardzo podobne.

    A na nieprzeczytane zauważyłam, że jak na arosie lub bonito jest przecena -35%, to zjeżdżają z cenami, przy braku ceny idą nieco w górę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to wielce prawdopodobne :D Możliwe, że gdybym robiła zestawienie innego dnia, kto inny by wygrał :D

      Usuń
    2. Dzisiaj właśnie można w bonito kupić -35%, aros już promocji nie ma ;)

      Usuń
  24. przez długi czas zamawiałam książki w arosie, aż kiedyś odkryłam nieprzeczytane.pl i już tam zostałam:) też nieraz porównywałam ceny w tych księgarniach i choć różnice w cenie nie są duże, to na kilkunastu książkach odczuwalne.

    OdpowiedzUsuń
  25. To może trochę zmodyfikuje konkluzje - nie kupujcie w stacjonarnych księgarniach sieciowych. Księgarnie niezrzeszone w sidła koncernów, antykwariaty lub namioty z wyprzedażami też potrafią człowieka zbić z nóg niską ceną, a wspiera się przy okazji lokalny biznes - w końcu każdy z nas zaczynał czytelnicze szaleństwo właśnie od najbliższej księgarni. :) A wyniki zestawienia w sumie mnie nie dziwią - w szczególności 1 miejsce, mój ulubiony diler książkowy.
    Mam tylko zastrzeżenie do ujęcia "Bridget Jones" w książkach starszych, gdyż jest to przecież całkiem świeża reedycja, więc powinna być ujęta w wznowieniach.

    OdpowiedzUsuń
  26. To zestawienie jest zbyt wybiórcze, przez co niemiardajne. Kupuję bardzo często, sprawdzam ceny za każdym razem, a z nieprzeczytane ostatnio zamówiłem chyba już z pół roku temu. Owszem, mają rabaty większe niż aros, czytam, ale zwykle któraś pozycja bardzo przedraża. W efekcie kilka ostatnich zamówień najtaniej wyszło mi na dobre-ksiazki, ewentualnie Świat Książki z rabatem 20% dla stałych klientów i odbiorem w salonie, ale nieprzeczytane ani razu w ostatnich miesiącach nie miało najtaniej sumy moich książek. Wnioskuję więc, że dokonałaś zbyt wąskiego wyboru książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem możliwe :D Tak jak napisałam, warto sprawdzać aktualne promocje :D Akurat w tych książkach, które wpadły mi do głowy, nieprzeczytane.pl wypadło najkorzystniej :D Niestety nie każdy ma kartę zniżkową upoważniającą do -20% w świecie książki:( Ceny zmieniają się z dnia na dzień, wtedy akurat były takie, a nie inne :D Pozdrawiam :D

      Usuń
    2. Karta zniżkowa na 20% w Świecie książki jest do wyrobienia za darmo, wystarczy zapytać w księgarni :)

      Usuń
    3. Mam kartę zniżkową, ale zaproponowano mi jedynie -5%... :(

      Usuń
  27. Ja sama ostatnio kilka razy robiłam takie porównanie i u mnie zawsze ceną wygrywał swiatksiazki.pl Poza tym ten sklep już przy zamówieniu o wartości 100zł ma darmową dostawę. Nie wiem czy inne dyskonty oferują taką usługę bezpłatnie. Na nieprzeczytane czy arosie ceny również tanie, ale w moim przypadku nigdy nie mogę znaleźć wszystkich książki, które chce akurat zamówić.

    Pozdrawia Dominika z Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja osobiście ostatnio często robię zakupy w bonito.pl. tam wychodzi mi najtaniej. Jeżeli już kupuję jakieś książki to sprawdzam gdzie wyjdzie mi najkorzystniej i zawsze jest to bonito.pl. Do tego mają jeszcze dodatkowy rabat na kartę dużej rodzinki 😀

    OdpowiedzUsuń
  29. ciekawe zestawienie, kupując książki zazwyczaj znajduję je najtańsze na aros.pl, nawet jedna paczka jest w drodze do mnie :)
    pozdrawiam,
    wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. A ja i tak pozostaje wierna bonito, które mam zaledwie kilka ulic od mojego wydziału. :D

    OdpowiedzUsuń
  31. nieprzeczytane kocham!
    Ale brakuje tutaj oczytanych oraz skupszopa :D
    Pozdrawiam
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawy i bardzo przydatny post. Zamawiam zwykle z arosa, ale zwrócę uwagę na nieprzeczytane :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  33. bardzo niedobre zestawienie :( bardzo bardzo bo to powoduje, że się więcej kupuje i kupuje :P a w portfel jakoś sam się nie chce napełnić :P

    a tak serio :) super zestawienie :) empik może zamieszać niedługo po tym jak wprowadził kartę stałego klienta i oferty specjalne :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Nigdy nie zamawiałam z tych księgarni internetowych i w sumie trochę żałuję. Pierwsze internetowe zakupy zaczynałam na matrasie, następnym razem raczej przeniosę się na nieprzeczytane lub aros.

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo przydatny post. Osobiście korzystam z nieprzeczytane.pl i uważam, że to najlepszy wybór.
    Pozdrawiam Wyśnione książki ;)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.